Naar haputale en terug

29 december 2018 - Ella, Sri Lanka

20181229_134344

Vanochtend hebben we ontbeten. En na 5 minuten afdalen. Zijn we met onze gids naar het treinstation in Ella gereden.  Daar moesten we kaartjes kopen en wachten op de trein.

In de trein is het heel druk. Je wordt gewoon fijngeknepen en staat helemaal vast tussen de mensen.  We moesten een uur rijden en eruit bij het 6e stationnetje. Daar moesten we eerst uit de trein springen want zo laag was het perron.

Vanaf het station reden we naar een plek waar we in twee tuktuks naar de top van een berg met theeplantages reden. Bovenop stond een beeld van meneer Lipton die hier rond 1800 thee geïntroduceerd heeft.

We keken even rond bovenop de berg en reden met de tuktuks weer omlaag. Ik mocht eventjes rijden in een tuktuk. Achter het stuur! Gelukkig zag de politie me niet.

Terug naar Ella hebben we in een containercafé gegeten. Ik had een broodje omelet. Viel tegen er zaten hete pepers in.

Daarna door naar Ella. We zijn gaan wandelen. Toen kwamen we bij de langste brug waar de trein overheen rijdt hier in Sri Lanka.  The nine archs bridge gemaakt door de Engelsen. Daarna liepen we terug en regelde de gids een tuktuk die ons naar boven kon rijden naar het hotel.  Alleen kwam hij moeilijk boven. Dus papa en ik liepen het laatste steilste stuk.

De rest van de dag hebben we doorgebracht op het hotel.  Morgen vertrekken we weer en gaat onze reis verder.

Geschreven door Jorick😎

1. Henk Spijkers:
    29 december 2018
    Stoer Jorick tuktuk rijden, en dan nog een broodje met pepers eten. Ook de foto's zijn mooi, gr. en xxx opa en oma
  2. Antoon:
    29 december 2018
    Het was zeker druk in de trein op de foto te zien en omelet met pepers vind ik ook niet lekkere leuk dat je zelf mocht rijden met de tuk tuk groetjes van oma Bep en opa antoon🤗💋💋💋💗
  3. Johan en Rita:
    29 december 2018
    Mooi verhaal Jorick en weer prachtige foto’s.
    Het is wel een echte doe vakantie maar jullie genieten daar met volle teugen van
  4. Marie-Therese:
    30 december 2018
    Wat hebben jullie het naar je zin hè geniet er weer van. En Sebastiaan pastte bijna niet in de tuk tuk haha