Van Anudhrapura naar Sigriya

24 december 2018 - Sigiriya, Sri Lanka

Vanochtend heben we ontbeten en hebben daarna snel de koffers klaar gezet. Onze gids bracht ons naar het oude centrum. En een andere gids leidde door allerlei geschiedenissen van Sri Lanka. Naast de tempel, een heilige boom (wensboom) en de grootste stupa ter wereld zagen we ook een medisch bad en het toilet van vroeger, dat veel Sri lankezen thuis nog hebben (Franse wc lijkt erop).

Toen bracht onze gids naar het hotel. Maar onderweg besloten we alvast een tour te doen die we anders morgen zouden doen.  Dus lunchten we onderweg en gingen we op pad voor de villagetour bij Sigriya.

Eerst gingen we in een ossekar. Ik vond het soms wel eng maar vooral wel grappig om te doen. Daarna gingen we op een bootje ( twee kano's met een plank ertussen) naar de overkant. Daar was een soort dorpje waar ze zelf eten verbouwden en ons lieten zien hoe ze rijst maken. We mochten ook kokoskoek met kruiden. En papaverthee met stroopsuiker uit een kokosschil.

Daarna gingen we varen op het meer met Hollands weer en kregen ik en Caitlin een hoed gemaakt van een lelieblad.

Daarna mochten we met de tuktuk terug. Met de tuktuk lijkt het alsof je heel hard rijdt. Maar dat lijkt meer zo omdat het open is.

Hierna gingen we naar het hotel. Waar we nog even gezwommen hebben en waar we vanavond een kerstavondbuffet hebben. Dat duurt tot vannacht maar we halen dat niet omdat we morgenochtend om half 7 al vertrekken naar de LionRock.

Geschreven door Jorick

20181224_144110

1. Agnes:
    24 december 2018
    Zo weer een super dag fijne kerstavond groetjes
  2. Henk Spijkers:
    24 december 2018
    Mooi verhaal en foto's, en voor straks geniet van het kerst diner.
  3. Antoon:
    24 december 2018
    Zo al weer veel geleerd van het land geniet van het kerstdiner en het waren mooie foto,s