De vakantie is gepland, en ligt vast!

8 november 2018 - Tilburg, Nederland

Inmiddels zijn we al een hele tijd verder
De vakantie ligt niet alleen vast, is zelfs al betaald... dus we kunnen echt gaan genieten van de voorbereidingen.

Afbeeldingsresultaat voor kaart van sri lanka

Hier een kaart van Sri Lanka, Sri Lanka is ongeveer tweemaal zo groot als Nederland.
En heeft zo'n 20 miljoen inwoners.

Hiermee kunnen we verklappen hoe de reis er ongeveer uit gaat zien, een korte beschrijving:
Dag 1: Amsterdam > 2 vluchten > Colombo.
Dag 2: Naar Negombo, stadje aan de kust (ongeveer 20 minuten vanaf de luchthaven)
Dag 3: Naar Anuradhapura, een flinke rit naar het Noord Oosten van Colombo
Dag 4: Bezoek Wilpattu National Park (jeepsafari) daarna op weg naar Sigiriya
Dag 5: Bezoek aan de Lion Rock (klimmen), daarna naar Hiriwaduna (ossenkar), en dan het meer op (per bootje), tot slot wandelen door het dorpje
Dag 6: Bezoek aan de Dambulla Grotten Tempel, en dan naar Kandy (druk centrum veel verkeer)
Dag 7: Bezoek aan olifanten opvanghuis
Dag 8: Naar het station. Per trein vanaf Kandy naar Haputale. De berg op met auto en tuktuk. Theefabriek van Lipton.
Dag 9: Beklimming Little Adam's Peak  daarna naar de Ravana Falls
Dag 10: Bezoek aan de Buduruwagala temple Naar Udawalawe NP
Dag 11: Jeepsafari in het Uduwalawe National Park, vervolgens naar Mirissa
Dag 12: Wandeling door het regenwoud het Sinharaja Forest Reserve, genieten aan het strand en de haven.
Dag 13: Optioneel kunnen we vandaag een walvissafari geen maken.
Dag 14: Een bezoek aan het "Dutch Fort"in Galle, bezoek van een schildpadden opvangcentra en dan naar Madampella
Dag 15: Naar Colombo > 2 vluchten > Amsterdam